Palautetta verkkokursseista:  https://silversenior.fi/verkkokauppa/

”Tiekartta eläkkeen odotushuoneesta merkitykselliseen työhön” 

”Uusi raikas tapa lähestyä asiaa.”

”Tiivis ja selkeä kokonaisuus, joka oivalluttaa ja laittaa miettimään.”

”Marketalla on ajateltua asiaa ja omakohtaista kokemusta  – näistä syntyy erittäin vakuuttava esitys.”

 

Henkilöstöjohdon ryhmä- HENRY ry

  • WEBINAARI: Avoimuutta ja energiaa kolmannen iän kynnykselle 10.11.2020 Arvosana: erinomainen, tilaisuuden parasta antia oli ajankohtaisuus. Asia oli erittäin tärkeä ja mielenkiintoisesta näkökulmasta esitetty.
  • Henkilöstöjohdon ryhmä ­ HENRY ry
    TAPAHTUMAN WEBINAARI: YT-NEUVOTTELUJEN INHIMILLINEN PUOLI 11.2.2021 PALAUTTEET
  • Tilaisuuden parasta antia oli:
    Kokemuksen ääni
    Hyvä maanläheinen puhuja
    Tärkeä teema
    Hyvä että luennoitsija vei asiaa käytännön tasolle.
    Käytännönläheisyys, inhimillisyys, kokemus!
    ­ HR:n ja johdon näkökulman esilletuonti YT­prosesseissa, tilanteiden inhimillisen haastavuuden avaaminen.
    Hyviä näkökulmia inhimillisestä puolesta.
    Käytännölliset vinkit
    Se että asiasta ylipäätään keskustellaan

 

Palaute oppaasta: ”Pois eläkkeen odotushuoneesta – tiekartta merkitykselliseen työhön”:

Kari Pääskynen sanoo: ”Tiedän, että se mitä tarjoat, on ratkaisu yksiselitteiseen ongelmaan. Kuvaat kokemustesi ja yleisten tietolähteiden avulla tarpeen luonnetta ja syntymistä. Julkaisu ei vyörytä, vaikka aineistoa onkin reilusti. Tulee halu tietää lisää. Tärkeätä on mielestäni se, että kuvaat konkreettisia ratkaisuja ja niihin johtavaa prosessia huolenaiheiden ratkaisemiseksi.”

 

 

”Suosittelen Marketta Rantamaa valmentajana. Marketta on asiantuntija tärkeässä aiheessa, jota ei käsitellä riittävästi: YT-neuvotteluiden inhimillinen puoli, johon kuuluu sekä henkilöstön, esimiesten että johdon jaksaminen vaikeassa tilanteessa. Marketta toi keskusteluun paljon omakohtaisia esimerkkejä ja käytännöllisiä vinkkejä.”

Suvi Widgrén, vt. toimitusjohtaja, Smartum Oy

 

”Marketan valmennuksen avulla saimme systemaattisia toimintamalleja lisätä YT-tilanteissa inhimillistä lähestymistä ja ihmisten kohtaamista. Omakohtaiset kokemukset, kantapään kauttakin koettuna, toivat ymmärrystä vaikeassa tilanteessa annettavalle tuelle. Inhimillisen ymmärryksen merkitys ja tuki on tarpeen sekä organisaatio- että esimiestasolla, jotta yksilöiden kohtaaminen inhimillisesti toteutuu.” Annu Voutilainen, kaupallinen ja operatiivinen johtaja, Emkine Oy .